المسح
الوطني
للفتوة
والشباب
لسنة 2009 |
|
|
IRAQ
NATIONAL YOUTH AND ADOLSCENTS SURVEY 2009 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نسبة
المبحوثين
بعمر (10 - 30) سنة
حسب رأيهم
بالعوامل
التي تمنع
العنف في
المجتمع
وحسب
الخصائص الرئيسة |
|
PROPORTION OF RESPONDENTS AGED (10-30) YEARS BY THEIR OPINION OF FACTORS THAT PREVENT VIOLENCE IN
SOCIETY AND MAIN CHARACTERISTICS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
جدول
رقم (20/11) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Table
(11/20) |
الخصائص |
ما
الذي يمنع
العنف في
المجتمع ( * ) |
مجموع
المبحوثين
بعمر (30-10) سنة |
Characteristics |
What prevent violence in the society (*) |
التنشئة
الأسرية |
قوة
القانون |
التقاليد
الإجتماعية |
المدرسة |
وسائل
الإعلام |
الدين |
أخرى |
لا
أعرف |
Total respondents aged (10-30) years |
household bringing up |
force of law |
social traditions |
school |
media |
religion |
other |
I don’t know |
البيئة |
حضر
مركز |
31.5 |
52.1 |
17.4 |
7.6 |
8.3 |
28.5 |
0.6 |
11.3 |
6261 |
Urban/Centre |
Area |
حضر أطراف |
28.1 |
49.6 |
21.3 |
6.1 |
7.0 |
28.8 |
0.9 |
15.8 |
4390 |
Urban/Suburbs |
ريف |
27.3 |
43.0 |
25.2 |
5.7 |
4.8 |
31.9 |
0.4 |
20.5 |
4429 |
Rural |
الجنس |
ذكور |
28.9 |
52.8 |
21.5 |
7.2 |
7.0 |
29.7 |
0.4 |
13.2 |
8028 |
Male |
Gender |
اناث |
29.7 |
44.0 |
20.1 |
6.0 |
6.7 |
29.5 |
0.8 |
17.8 |
7052 |
Female |
فئات
الأعمار |
10ـ 14
سنة |
21.5 |
38.5 |
16.8 |
8.0 |
4.5 |
20.2 |
0.4 |
31.0 |
4356 |
10-14 year |
Age group |
15ـ
18 سنة |
30.0 |
52.4 |
20.0 |
6.4 |
6.9 |
30.6 |
0.3 |
11.8 |
3502 |
15-18 year |
19ـ
24 سنة |
33.8 |
53.6 |
22.6 |
5.2 |
7.7 |
35.2 |
1.1 |
7.9 |
4118 |
19-24 year |
25ـ
30 سنة |
33.4 |
52.4 |
25.2 |
6.8 |
9.1 |
34.2 |
0.8 |
7.2 |
3104 |
25-30 year |
فئة الشباب |
24-15
سنة |
32.0 |
53.0 |
21.4 |
5.8 |
7.3 |
33.1 |
0.7 |
9.7 |
7620 |
15-24 year |
Youth group |
الإجمالي |
|
29.3 |
48.7 |
20.9 |
6.6 |
6.9 |
29.6 |
0.6 |
15.3 |
15080 |
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(*) مجموع نسب
العنف في
المجتمع
تزيد على 100% لأن
الإجابة على
السؤال سمحت
بإختيار
اكثر من اجابة
. |
(*)Total
proportions of violence more than %100 as the question has more than 1 answer |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|